ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРНАФТА», код ЄДРПОУ 00135390

Відокремлений підрозділ НАФТОГАЗОВИДОБУВНЕ УПРАВЛІННЯ

«ОХТИРКАНАФТОГАЗ», код ЄДРПОУ 05398533

інформує про намір провадити планову діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

Інформація про суб’єкта господарювання

юридична адреса:

пров. Несторівський буд. 3-5, Шевченківський р-н, м. Київ, 04053, Україна, тел +38(044)5061003

адреса реєстрації відокремленого підрозділу:

вул. Київська, 119, м. Охтирка, Сумська область, 42700, Україна, тел. +38(05446)31076

  1. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи

Планована діяльність, її характеристика

Продовження видобування на Бугруватівському нафтовому родовищі корисних копалин – вуглеводнів (нафта, газ розчинений у нафті, супутні: етан, пропан, бутани) на підставі спеціального дозволу на користування надрами №1511 від 28.07.1998 року з продовженим строком дії до 28.07.2038року (наказ від 26.12.2018р. № 519 Державної служби геології та надр України) після проведення технічного переоснащення та реконструкції технологічного об’єкту родовища.

Видобування нафти і газу на Бугруватівському родовищі здійснюється структурним підрозділом ПАТ «Укрнафта» НГВУ «Охтирканафтогаз». Ведення планованої діяльності проводиться в межах існуючого спеціального дозволу на користування надрами. Бугруватівське родовище облаштоване і має весь комплекс необхідних комунікацій та установок для збору, підготовки і внутрішньопромислового транспорту нафти і газу. 

Проектами технічного переоснащення та реконструкції об’єктів Бугруватівського родовища передбачено:

  1. Технічне переоснащення комплексного збірного пункту (КЗП) Бугруватівського родовища з монтажем ємності дегазації Д-1, об'ємом 200 м3, ЦВНГ-1 НГВУ «Охтирканафтогаз», ПАТ «Укрнафта», Охтирський район, Сумська область.

Ємність Д-1 об'ємом 200 м3, в надземному виконанні, буде використана для дегазації вхідної продукції та для можливості використання ємності як першої ступені сепарації на КЗП Бугруватівського родовища.

  1. Реконструкція КЗП Бугруватівського родовища ЦВНГ-1, НГВУ "Охтирканафтогаз", ПАТ "Укрнафта" Охтирський район, Сумська область,з монтажем РВС 1250 м3.

Монтаж додаткового резервуару Р-4, об'ємом 1250 м3, в надземному виконанні, з трубопроводами обв’язки, а також дренажною ємністю 25 м3, в підземному виконанні, технологічно необхідний для додаткової підготовки пластової води (очистка пластової води від механічних домішок та нафти) та для зменшення аварійних ситуацій, які виникають при експлуатації КЗП Бугруватівського  родовища, а саме: 

  • тривалий термін експлуатації РВС-1, 2, 3; 
  • часті пориви технологічних трубопроводів КЗП; 
  • розгерметизації технологічних ємностей і апаратів площадки підготовки пластової води. 

Забезпечення об’єкта водою на питні та технічні потреби здійснюється з існуючих свердловин (дозвіл на спец водокористування №106/СМ/49д-20 від 21.08.2020р).

Технічна альтернатива 1

Встановлення проєктованої ємності Д-1, об'ємом 200 м3, в підземному виконанні. Монтаж Р-4, об'ємом 1250 м3, та дренажною ємністю 25 м3 в надземному виконанні.

Технічна альтернатива 2

Не розглядається.

  1. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи

Бугруватівське родовище розташоване на території Чернеччинської сільської ради Охтирського району Сумської області та Пархомівської сільської ради Краснокутського району Харківської області.

Об’єкт, на якому здійснюється технічне переоснащення та реконструкція об'єктів розташований на землях Чернеччинської сільської ради Охтирського району Сумської області.

Територіальні альтернативи 1,2.

Територіальні альтернативи не розглядаються. Об’єкт діючий. Місце розташування об’єктів Бугруватівського родовища обумовлено оптимальними геологічними умовами розкриття перспективних продуктивних горизонтів і поверхневими умовами, результатами геологічної розвідки, встановленими межами спеціального дозволу, наявністю погоджених відведених земельних ділянок, наявністю облаштованих проммайданчиків, що задіяні в процесі видобутку та будуть задіяні після впровадження технічного переоснащення.

  1. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Технічне переоснащення виробничого об’єкту видобувної промисловості на Бугруватівському родовищі НГВУ «Охтирканафтогаз» проводиться в зв’язку з виробничою необхідністю. Розрахунок та підбір обладнання, способів прокладки комунікацій виконано з забезпеченням мінімальних витрат матеріалів з дотриманням експлуатаційних параметрів. Комплекс технічних рішень по електрообладнанню, пожежній безпеці, спрямовано на економію матеріалів, енергії. Встановлення сучасних апаратів захисту, комунікації та управління забезпечить мінімум втрат потужності та має великий термін експлуатації.

Проектні рішення передбачають достатній рівень автоматизації виробничого процесу при мінімальному втручанні обслуговуючого персоналу.

Санітарно-захисна зона навколо об’єктів спорудження дотримана. Планована діяльність є безпечною для місцевого населення і відповідає діючому природоохоронному законодавству. Соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає у створенні робочих місць для населення, яке проживає в межах даних адміністративних районів, сплаті податків в місцеві бюджети (в т.ч. сплата рентних платежів). Місцеве населення зацікавлене у розвитку нафтогазовидобувної галузі, оскільки розподіл коштів між бюджетів, 3% зараховується до бюджетів об’єднаних територіальних громад та 2% до обласних бюджетів за місцезнаходженням (місцем видобутку) відповідних природних ресурсів.

Економічний вплив планованої діяльності відображається зарахуванням рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату.

З метою недопущення погіршення соціально-економічного стану району планованої діяльності при видобуванні вуглеводнів, експлуатації інших об’єктів та обладнання – використовуються сучасні екологічно безпечні технології, що відповідають ISO 14001-2005.

  1. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжини, площа, обсяг виробництва тощо)

Продукція, що видобувається з свердловин Бугруватівського родовища, по системі трубопроводів поступає на групові замірні установки.

На групових замірних установках (ГЗУ) проводиться індивідуальний замір дебіту свердловин, збір видобутої газонафтоводяної суміші, та транспортування продукції на споруди комплексного збірного пункту (КЗП) Бугруватівського родовища.

Монтаж ємності Д-1 та резервуару Р-4 проводиться на території технологічно-промислової площадки КЗП і розміщується в коридорі існуючих технологічних трубопроводів.

Комплекс робіт з монтажу ємності Д-1 передбачає:

- перенос існуючих інженерних комунікацій та кабельних ліній з площадки розташування проєктованої ємності Д-1;

- будівництво фундаменту під Д-1 та площадки обслуговування;

- будівництво трубної естакади;

- монтаж ємності Д-1;

- влаштування обв’язочних трубопроводів з підключенням їх до існуючих інженерних комунікацій;

- облаштування Д-1 приладами КіА;

- влаштування захисту від корозії обладнання і трубопроводів;

- заземлення обладнання.

Передбачено виконати роботи з благоустрою площадки.

Проектний резервуар Р-4, вертикальний сталевий номінальним об’ємом 1250 м3, розміщується на території КЗП Бугруватівського родовища, ЦВНГ-1. Резервуар має замкнуте обвалування, висотою 1,2 м і шириною по верху 0,5 м з перехідними містками.  

Продукція – пластова вода; 

Комплекс робіт з монтажу Р-4 передбачає:

- перенос існуючих інженерних комунікацій та кабельних ліній з площадки розташування проектного резервуару Р-4;

- будівництво фундаменту під Р-4 та площадки;

- монтаж Р-4;

- влаштування обв’язочних трубопроводів резервуару з підключенням іх до існуючих інженерних комунікацій;

- влаштування протипожежного захисту резервуару Р-4;

- облаштування Р-4приладами КіА;

- влаштування електрохімзахисту днища резервуару;

- влаштування блискавкозахисту Р-4;

- монтаж підземної дренажної ємності V-25 м3.

Відповідно, робочим проектом передбачається заміна існуючих інженерних мереж (електромереж, електрообладнання, лінії до КВП).

Геодезичні роботи під час будівництва об’єктів проводяться в необхідному об'ємі і з точністю, що забезпечить відповідність геометричних параметрів і розміщення об'єктів будівництва проекту і вимогам норм і правил.

В підготовчій період будуть проведені наступні роботи:

- здачу геодезичної розбивочної основи для будівництва;

- улаштування огорожі території будівництва;

- забезпечення будівельними матеріалами, тимчасовими спорудами;

- забезпечення протипожежними засобами пожежогасіння, освітленням крім існуючих;

  1. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

Екологічні обмеження встановлюються згідно нормативам діючого законодавства в сфері охорони навколишнього природного середовища; виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони надр, дотримання об’ємів дозволених викидів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів, дотримання об’ємів видобування прісних вод в межа, дозволених дозволом на спеціальне водокористування. Санітарно-епідеміологічні обмеження – дотримання меж санітарно-захисних зон, дотримання нормативів гранично-допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі, шумового, іонізуючого та радіаційного впливу. Обмеженнями впливу на рослинний і тваринний світ є законодавчі вимоги щодо збереження біорізноманіття об’єктів рослинного і тваринного світу; недопустимість погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин; запобігання небажаним змінам природних рослин угруповань та негативному впливу на них господарської діяльності. Основні обмеження, пов’язані із здійсненням діяльності, стосуються наступних соціальних питань: здоров’я населення та його безпеки, стурбованості людей можливих негативним впливом на навколишнє середовище, впливу на зони відпочинку, використання земель.

В процесі ведення виробничої діяльності дотримуватись погоджених та відведених меж територій.

Щодо технічної альтернативи 1

Екологічні та інші обмеження аналогічні обраному варіанту впровадження діяльності.

Щодо технічної альтернативи 2

Не розглядаються.

Щодо територіальних альтернатив 1,2

Не розглядаються у зв’язку з відсутністю територіальних альтернатив. Об’єкт існуючий.

  1. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

На родовищі використовується закрита система збору, очищення, розподілу води, що відповідає сучасним вимогам. Наявність розроблених у встановленому порядку ПЛАСів, розробка та виконання комплексу технологічних, технічних, організаційних рішень для забезпечення надійної безаварійної роботи промислових споруд. Проведення контрольно-аналітичних досліджень стану атмосферного повітря, стану поверхневих грунтових вод, грунту, ландшафту на території, що перебуває під впливом експлуатаційних об’єктів родовища. Підприємство сертифіковане та дотримується вимог ISO 9001:2000, OHSAS 18001:1999, ISO 14001:2004. Топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні, екологічні та інші вишукування виконуватимуться в необхідному обсязі згідно чинного законодавства, з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення виконання охоронних, відновлювальних, захисних і компенсаційних заходів.

Щодо технічної альтернативи 1

Еколого-інженерна підготовка та захист території аналогічні обраному варіанту впровадження діяльності.

Щодо технічної альтернативи 2

Не розглядаються.

Щодо територіальних альтернатив 1,2

Не розглядаються у зв’язку з відсутністю територіальних альтернатив. Об’єкт існуючий.

  1. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

Джерелами забруднення атмосферного повітря є замірні установки, насосне обладнання, сепаратори, факельні амбари, ємнісне обладнання, підігрівачі нафти та інше допоміжне обладнання, в результаті експлуатації якого здійснюються викиди забруднюючих речовин в атмосферу. Всі інші технологічні об’єкти родовища – збірні колектори та трубопроводи- герметичні, що забезпечує відсутність викидів забруднюючих речовин в атмосферу. За результатами контролю за дотриманням нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин в атмосферному повітрі на промислових майданчиках Бугруватівського родовища, перевищення нормативів гранично допустимих викидів від стаціонарних джерел забруднення не виявлено.

Потенційними джерелами забруднення грунтів, поверхневих та підземних вод можуть бути розливи пластових флюїдів в результаті виникнення аварійних ситуацій. Вплив від промислових об’єктів в режимі їх експлуатації мінімальний, і може бути помітний в разі порушення нормального режиму експлуатації. Враховуючи наявне обладнання, організацію належного контролю його стану, вірогідність негативного впливу на геологічну та гідрологічну систему від планованої діяльності мінімальна.

В результаті здійснення планованої діяльності на флору та фауну здійснюється опосередкований вплив – присутність людей та обладнання та технологічних майданчиках. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля заінвентаризовані та обліковуються на території ведення діяльності в Охтирському районі Сумської області, де експлуатуються машини, механізми та стаціонарне обладнання.

Вплив планованої діяльності з влаштуванням дільниці по ремонту силових кабелів на довкілля не передбачається.

Щодо технічної альтернативи 1 

Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля аналогічні обраному варіанту впровадження діяльності.

Щодо технічної альтернативи 2

Не розглядаються.

Щодо територіальних альтернатив 1,2

Не розглядаються у зв’язку з відсутністю територіальних альтернатив. Об’єкт існуючий.

  1. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля

Планована діяльність належить до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля:

Пункт 3 частини 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням; пункт 14 частини 3 статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” (розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-13 частини 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України).

  1. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля

Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.

  1. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з Оцінки впливу на довкілля відповідає вимогам ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 23 травня 2017 року.

  1. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність згідно Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” підлягає оцінці впливу на довкілля.

Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого попереднім абзацом;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, вказаного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у цій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб`єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту із оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість подавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

  1. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваження і пропозиції, вкажіть унікальний реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності у Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень та пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

  1. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до чинного законодавства України рішенням про провадження даної планованої діяльності буде – висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження такої планованої діяльності (відповідно до ст. 11, ч. 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля"), після проведення технічного переоснащення технологічних об’єктів та на виконання вимог п.5 особливих умов спеціального дозволу на користування надрами № 1511, виданого на підставі наказу від 26.12.2018 №519,
 
що видається Департаментом захисту довкілля та енергетики Сумської обласної державної адміністрації.

  1. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:

Департаменту захисту довкілля та енергетики Сумської обласної державної адміністрації, поштова адреса: 40030, м. Суми, майдан Незалежності, 2, тел.: +38 (0542) 77-08-61,
 e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.. Контактна особа: Шкробот Інна Вікторівна

 

 

42744, Сумська обл., Охтирський р-н, с. Чернеччина, вул. Заводська, 2        тел.: +380 5446 95-4-23          Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Президент України

Уряд

Верховна Рада України

Сумська обласна рада

Сумська ОДА

Охтирська РДА

Асоціація міст України

Асоціація ОТГ